W ostatni piątek poznaliśmy nowe i – miejmy nadzieję – ostateczne wymagania sprzętowe Cyberpunka 2077. Dzięki temu poznaliśmy konfiguracje zdolne udźwignąć grę z włączonym ray tracingiem, przy czym uwzględniały one wyłącznie karty graficzne firmy Nvidia. Niewiele później Marcin Momot ze studia CD Projekt RED potwierdził na Twitterze, że na premierę Cyberpunka 2077 ustawienia RT nie będą dostępne dla układów firmy AMD. Niemniej Polak zapewnił, że deweloperzy dokładają starań, by jak najszybciej odblokować ray tracing także na Radeonach.
Dotychczas kwestia ta budziła wątpliwości. W połowie października pojawiły się doniesienia, jakoby premierowe wydanie gry pozwalało na korzystanie z tej technologii wyłącznie na komputerach z układami
Nvidii. Następnie obie firmy zapewniły, że
Nvidia nie ma możliwości wymuszenia tymczasowej wyłączności wsparcia ray tracingu w polskiej produkcji dla GeForce’ów. Tak więc decyzja o braku tej opcji na komputerach z Radeonami leży wyłącznie w gestii
CD Projekt RED. Podobną sytuację mieliśmy w przypadku
Godfall, przy czym dzieło studia
Counterplay na razie pozwala na korzystanie z ray tracingu tylko na kartach
AMD.
Oczywiście alternatywą byłoby opóźnienie premiery gry, ale wątpliwe, by spotkało się to z entuzjastyczną reakcją graczy. Tak więc osoby korzystające z komputerów z układami
AMD będą musiały poczekać na debiut ray tracingu w
Cyberpunku 2077, tak samo jak posiadacze PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. W przypadku platform dziewiątej generacji opcja to powinna pojawić się wraz z drugą dedykowaną aktualizacją, która ukaże się w przyszłym roku. Natomiast
Cyberpunk 2077 zadebiutuje 10 grudnia na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-11-22 12:23:00
|
|